ROOD Zwolle heet HBO-studenten welkom

22 augustus 2013

ROOD Zwolle heet HBO-studenten welkom

Donderdag 22 augustus staan leden van ROOD, jong in de SP, op straat om alle nieuwe HBO-studenten welkom te heten en succes te wensen met hun studie. ROOD Zwolle wil de toekomstige studenten laten zien dat politiek een levendig onderwerp is onder jongeren in Zwolle.

De linkse jongerenorganisatie heeft eerder in de stad actie gevoerd met onder andere studenten van het Deltion voor het behoud van goed onderwijs. Daarnaast is er ook op andere MBO’s actie gevoerd tegen het afschaffen van de studiefinanciering. Nieuwsgierige jongeren kunnen langskomen bij ROOD om bijvoorbeeld 'het kabinet omver te werpen' met tomaten. Ook kunnen ze er terecht om zich te informeren over de 'Huisjesmelker van het Jaar'-verkiezingen.

ROOD is al een aantal jaren actief in Zwolle. Johnny Brocx, contactpersoon ROOD Zwolle: 'Het kabinet heeft plannen om de studiefinanciering af te schaffen. Veel studenten waren hier niet van op de hoogte, of wisten niet wat de uiteindelijke gevolgen voor ze waren. De besluiten die gemaakt worden in Den Haag gaan over ónze toekomst. Als je het er niet mee eens bent, moet je je stem laten horen. ROOD laat zien dat je niet over je heen hoeft te laten lopen als jongere! Word daarom actief bij ROOD!'