SP: besteed extra geld voor armoedebestrijding aan kinderen

29 september 2013

SP: besteed extra geld voor armoedebestrijding aan kinderen

De SP wil maandagavond van het stadsbestuur weten hoe zij het extra beschikbaar gestelde geld voor armoedebestrijding gaat besteden. De partij vindt het college op dit punt muisstil en is bang dat het geld (naar schatting € 80.000) wordt ingezet om andere gaten in de begroting te dichten. Volgens de SP moet het stadsbestuur het geld inzetten om de armoede onder kinderen te bestrijden.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Wethouder Piek van financiën lijkt het geld voor armoedebestrijding stilletjes te incasseren. Onduidelijk is waar het extra geld voor armoedebestrijding voor wordt gebruikt. Het zou het stadsbestuur sieren dat ze de gemeenteraad hierover snel informeert en met een Zwols actieplan voedselzekerheid en armoedebestrijding komt om ervoor te zorgen dat er geen kinderen meer in armoede hoeven op te groeien in Zwolle.'

Verder wil de SP weten wat de precieze doelstelling is van het college als het gaat om armoedebestrijding. ‘Het blijft zo stil vanuit het stadhuis, dat de SP zich afvraagt of de bestrijding van armoede onder kinderen wel topprioriteit heeft.’

Bijlage: mondelinge vragen aan het college