Zwolse kieslijst SP combinatie van ervaring en nieuw talent.

29 oktober 2013

Zwolse kieslijst SP combinatie van ervaring en nieuw talent.

Vorige week heeft de ledenvergadering van de SP in Zwolle de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De Zwolse SP is er trots op een sterke lijst te kunnen presenteren met zowel ervaren raadsleden als nieuwe, enthousiaste mensen op verkiesbare plaatsen.

Unaniem verkozen als lijsttrekker is Tjitske Siderius (32), al jaren het politieke gezicht van de SP in de stad. Siderius staat bekend om haar politieke gedrevenheid, lef en grondige dossierkennis. Zij hield zich afgelopen jaren onder andere bezig met de schimmelhuizen in Dieze-Oost, het bestrijden van armoede onder kinderen en, meest recent, het aan de kaak stellen van topinkomens in de publieke sector.

Op de tweede plek staat nieuwkomer Sandra Drost (34). Drost is in het dagelijks leven werkzaam bij Tactus Verslavingszorg. Sandra heeft in het verleden meegewerkt aan diverse buurtacties en onderzoeken van de SP en wil graag in de raad om iets te doen aan de groeiende tweedeling in de maatschappij.

Op de derde plaats staat zittend raadslid Frank Futselaar (34). Futselaar heeft zich in de vorige raadsperiode onder andere beziggehouden met de veiligheidsproblematiek in Holtenbroek III, het leerlingenvervoer in Zwolle en de bezuinigingen op cultuur. Naast zijn activiteiten voor de SP is Futselaar docent politiek aan een Hogeschool.

Op de vierde plaats staat Marij Feddema (54). Zij is lerares op basisschool De Schatkamer in Stadshagen en al enkele jaren actief SP lid. Voor Marij is de belangrijkste aanleiding om de raad in de gaan de grote zorgen die zij heeft over de invoering van het passend onderwijs in Zwolle.

Op de vijfde plaats staat Brammert Geerling (26) Brammert is als historicus bijzonder geïnteresseerd in politieke geschiedenis. In het dagelijkse leven werkt hij voor PostNL. Brammert wil zich in de raad vooral inzetten voor meer sociale huisvesting in Zwolle.

De volgende plaatsen op de lijst worden ingenomen door:

6. Bert Sluijer
7. Koen van Baal
8. Emma Ringelberg
9. Mathilde Grootjans
10. Alfred Schuman

Siderius: ‘Ik ben trots en vereerd om zo’n sterke lijst te mogen trekken. De SP heeft hiermee alles in huis om in de raad en op straat te werken aan een beter en socialer Zwolle.’