ROOD DEELT ​"​KLETSKOEK" ​UIT

24 oktober 2014

ROOD DEELT ​"​KLETSKOEK" ​UIT

De Zwolse afdeling van ROOD, Jong in de SP, voert komende zaterdag (25 oktober) actie tegen het afschaffen van de studiefinanciering door het ​ ​kabinet. ROOD staat ‘s middags in Zwolle om namens partijen die het afschaffen van de studiefinanciering steunen ​,​"kletskoek" uit te delen. De SP is tegenstander van de afschaffing van de ​ ​studiefinanciering. Met de actie wil ROOD oproepen tot de grote demonstratie voor behoud van de studiefinanciering op 14 november.

Vorige zaterdag (18 oktober) voerde Rood ook al actie, ​ ​waarbij "minister Bussemaker van Onderwijs (PvdA)" liet zien dat zij er geen probleem van maakt om studenten op te zadelen met een schuld oplopend tot €30.000.

Voorbijgaande studenten in de Diezerstraat lieten zien dat ze het niet met haar plannen voor een schuldenstelsel eens zijn, door "tomaten" van ROOD naar haar toe te gooien.

Johnny Brocx, contactpersoon ROOD Zwolle: "Minister Bussemaker wil koste wat kost dit schuldenstelsel doorvoeren. Veel jongeren zijn al van plan om niet meer verder te studeren, of worden gedwongen om een grote studielening af te sluiten. 14 november demonstreren we op het Malieveld tegen de plannen van Bussemaker, we roepen iedereen op om zijn of haar stem te laten horen!"