SP Zwolle brengt Valentijnsgroet op station

12 februari 2015

SP Zwolle brengt Valentijnsgroet op station

De Zwolse SP zal zaterdagochtend om 10.00 uur op het station in Zwolle Valentijnskaarten uitdelen aan het (carnavals)publiek. Onder de noemer ‘Hebben wij een date op 18 maart?’ roept de partij zo mensen op te gaan stemmen voor de statenverkiezingen.

De SP stelt dat deze statenverkiezingen bijzonder zijn: niet alleen gaat het erover hoe de provincie komende jaren bestuurd wordt, maar het voortbestaan van het kabinet Rutte II staat ook op het spel. De SP heeft daarin een duidelijke boodschap: door campagne te voeren met de slogan ‘reken af’ hoopt de partij dat kiezers het kabinet naar huis stuurt. Omdat de opkomst bij provinciale statenverkiezingen vaak laag zijn wil de SP kiezers herinneren aan het grote belang om deze keer wel te gaan stemmen.

SP-afdelingsvoorzitter Mathilde Grootjans: ‘In Zwolle zien wij op veel terreinen de gevolgen van het kabinetsbeleid: groeiende armoede, bezuinigingen in de zorg, stijgende huren en dalende koopkracht. Dit kabinet voert een hardvochtig bezuinigingsbeleid dat de economie alleen maar schade toebrengt. Op de dag van de liefde willen wij duidelijk maken dat een ander geluid mogelijk is, en dat 18 maart de dag is om dat geluid te laten horen.’