SP in actie voor volkspetitie FNV

29 mei 2015

SP in actie voor volkspetitie FNV

Komende zaterdag zal de Zwolse SP van 11.00 tot 13.00 in de Diezerstraat staan om handtekeningen op te halen voor de volkspetitie van de FNV tegen de afbraak van de zorg. De resultaten van de zorgbezuinigingen zijn immers ook in Zwolle goed te merken.

De SP ziet met de FNV dat landelijk honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, deze zorg kwijtraken. Daarnaast verliezen tienduizenden medewerkers in de zorg hun baan of worden zij op hun inkomen gekort.

Ook in Zwolle zijn deze gevolgen merkbaar. De SP krijgt veel klachten van mensen die stellen ten onrechte minder uren zorg te krijgen, en nauwelijks iets te merken van het beloofde ‘maatwerk’. De SP opende eerder via www.zwolle.sp.nl een meldpunt over problemen in de zorg in Zwolle.

SP-fractievoorzitter Frank Futselaar: ‘We merken de keiharde consequenties van het kabinetsbeleid ook in de Zwolse zorg. Ook ons eigen stadsbestuur heeft verkeerde besluiten genomen over de uitvoering van de zorg. We zien dat steeds meer mensen in de knel komen met hun zorg. Daarom steunen we deze FNV-campagne van harte.’

De volkspetitie van de FNV is inmiddels door meer dan 300.000 mensen getekend. Hij is ook beschikbaar op www.fnvvoordezorg.nl