ROOD geeft gouden bokaal aan uitlaatservice Brutus

14 juli 2015

ROOD geeft gouden bokaal aan uitlaatservice Brutus

De Zwolse afdeling van ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, geeft woensdag 15 juli om 11.00 uur een gouden bokaal voor sociaal ondernemerschap aan de Zwolse uitlaatservice Brutus. Het bedrijf krijgt deze prijs vanwege de grote inzet voor dier en mens.

ROOD wil Brutus in het zonnetje zetten omdat het bedrijf niet alleen goede dingen doet voor dieren, maar ook jongeren met problemen, die elders moeilijk een kans krijgen, stageplekken biedt. Zo helpt Brutus jonge Zwollenaren met hun opleiding en uiteindelijk met hun kansen op de arbeidsmarkt.

De Zwolse politieke jongerenorganisatie heeft daarom  een gouden bokaal gemaakt en deze gevuld met hondenspeeltjes, snacks en waardebonnen, allemaal gedoneerd door lokale dierenwinkels die ook bekend zijn met het goede werk van Brutus.

ROOD-coördinator Simon Zandvliet: ‘Wij merken dat Nederland harder is geworden en dat jongeren met problemen eerder afvallen. Zij vinden moeilijk een stageplek en juist het bedrijf Brutus geeft jongeren de kansen die zij nodig hebben. Hiermee laten ze zien wat sociaal ondernemen is. Brutus heeft het hart op de goede plaats en wij hopen dat veel meer bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen.’