SP op straat tegen topsalarissen zorg

22 augustus 2015

SP op straat tegen topsalarissen zorg

Foto: SP

Zaterdag stond de SP in de Diezerstraat om te protesteren tegen de topsalarissen in de publieke sector, specifiek de zorg. Onlangs bleek dat de bestuurders van het Isala ziekenhuis nog steeds de grootste verdieners in de publieke sector zijn, met bedragen veel hoger dan wat een minister verdient. De SP vindt dat paal en perk moet worden gesteld aan dit gegraai.

Foto: SP

Veel winkelende Zwollenaren bleken deze ergernis te delen. Vooral de combinatie van de torenhoge salarissen van zorgbestuurders met de grote bezuinigingen op de zorg, op salarissen van personeel en bijvoorbeeld het stijgende eigen risico van patienten zat veel burgers dwars. Er werd dan ook gewezen op de grote demonstratie Red de Zorg die de FNV op 12 september organiseert.

SP-fractievoorzitter Frank Futselaar: 'Het is duidelijk dat de graaigrens is bereikt. Burgers, ook in Zwolle, accepteren het niet meer dat aan de top van de publieke sector elke moraal weg schijnt te zijn als het gaat op topinkomens, terwijl patienten en personeel moeten bezuinigen. Genoeg is genoeg."