Bijeenkomst over Ambelt

14 september 2015

Bijeenkomst over Ambelt

Het nieuws sloeg afgelopen week bij velen in als een bom: vijftien locaties van ‘de Ambelt’ gaan sluiten, met alle gevolgen van dien voor de 2100 leerlingen en 606 medewerkers. De reden? De invoering van het passend onderwijs. Wij maken ons zorgen over de toekomst van leerlingen en docenten in het speciaal onderwijs en specifiek over ‘de Ambelt’.

De SP organiseert daarom op vrijdag 18 september om 19:30 uur een bijeenkomst over ‘de Ambelt’ in wijkcentrum De Enk (Enkstraat 67 in Zwolle). We willen daar met ouders en docenten spreken over de plannen van het schoolbestuur, maar ook over de mogelijkheden die er zijn om de school open te houden. We strijden voor het behoud van speciaal onderwijs en dit doen we natuurlijk het liefste samen met u.

We vragen u om zich via onderwijs@sp.nl aan te melden voor deze bijeenkomst, zodat we rekening kunnen houden met het aantal gasten. Het staat u uiteraard vrij om deze uitnodiging door te sturen naar andere ouders, docenten of betrokkenen óf om deze te verspreiden via sociale netwerken.