Zwolse zorg TSN garanderen

27 november 2015

Zwolse zorg TSN garanderen

De Zwolse SP maakt zich ernstige zorgen over de huishoudelijke zorg die in Zwolle door TSN-medewerkers wordt gegeven. Vandaag heeft TSN surseance van betaling aangevraagd. Hiermee staan banen en zorg onder druk.

Hoewel de TSN-directie heeft aangegeven dat in eerste instantie de zorg gewoon doorgaat, is de continuïteit voor de toekomst zeer onzeker. Dat betekent dat de banen van medewerkers onder druk staan en dat cliënten grote onzekerheid hebben of zij hun zorg nog wel zullen blijven ontvangen en van wie.

De SP wil dat het Zwolse stadsbestuur zich garant stelt voor de continuïteit van de zorg. Mocht TSN toch definitief ten onder gaan, dan moeten er alternatieven klaarstaan zodat zorgbehoevende mensen niet in de moeilijkheden komen. SP-fractievoorzitter Frank Futselaar: ‘Mensen die zorg nodig hebben moeten niet de dupe worden van de gevolgen van marktwerking of wanbeleid bij TSN. Wij willen dat de stad zich garant stelt voor continuïteit van de zorg waar mensen recht op hebben.’

De raadsfractie van de SP zal in deze strekking vragen stellen aan het college.