SP Zwolle geschokt over ontslagen Vérian

22 januari 2016

SP Zwolle geschokt over ontslagen Vérian

De SP in de Zwolse gemeenteraad is bijzonder bezorgd over het aangekondigde ontslag van 38 Zwolse thuiszorgmedewerkers bij de zorgorganisatie Vérian. Opnieuw verdwijnen in Zwolle banen in de zorg en verliezen clienten hun vast hulp.

Nadat gisteren bekend werd dat er ontslagen vallen bij Vérian in de regio Apeldoorn, kregen vanmiddag ook de Zwolse thuiszorgmedewerkers te horen dat zij per 1 juni op straat staan. Dit betekent dat 38 Zwolse banen verloren gaan, en dat clienten hun vaste hulp kwijtraken. Hoewel Vérian stelt dat de clienten zullen worden overgenomen door andere zorgorganisaties maakt de SP zich zorgen of dit wel zorgvuldig gebeurt.

Dit is voor de SP reden om maandag in de gemeenteraad mondelinge vragen te stellen. SP-raadslid Bert Sluijer: 'Opnieuw valt een thuiszorgorganisatie om. Wij willen van de wethouder weten of er nog meer zorgorganisaties dreigen hun personeel op straat te gooien, en wat we daar als gemeente tegen kunnen doen. Ook willen wij dat de clienten zo veel mogelijk hun bestaande hulp kunnen behouden. Dit zijn mensen van vlees en bloed, geen postpakketjes die je zomaar tussen bedrijven door kunt schuiven.'