SP wil papiercontainer kringloop Zuid terug

21 september 2017

SP wil papiercontainer kringloop Zuid terug

Foto: Jan de Geest

De Zwolse SP-fractie heeft vragen gesteld aan het college van B&W over het beperken van de papierinzameling bij de kringloop aan de Nieuwe Deventerweg in Zwolle Zuid. De container is nu alleen nog op woensdag en vrijdag beschikbaar. De SP heeft al verschillende klachten ontvangen en dringt er bij het college op aan de container zeven dagen per week beschikbaar te maken en vaker te legen om overlast tegen te gaan.

SP-fractievoorzitter Brammert Geerling: ”Omdat de papiercontainer geregeld vol zit, zetten mensen hun papier naast de container neer. Om dan maar op minder dagen in te zamelen, is natuurlijk de omgekeerde wereld. Die container moet gewoon vaker worden geleegd. Het voorziet duidelijk in een behoefte, anders zat hij niet altijd vol. De gemeente wil dat iedereen afval scheidt, maar wanneer mensen dat doen, wordt het ze moeilijk gemaakt dat kwijt te kunnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?”

Foto: Jan de Geest