SP wil een kerstfeest waar iedereen welkom is

22 december 2017

SP wil een kerstfeest waar iedereen welkom is

De SP heeft met afkeuring kennis genomen van de berichten dat ongelovigen en niet-christenen niet welkom zijn een rol te spelen tijdens Kerst Event Zwolle. De SP staat voor een Zwolle waar iedereen welkom is en mee mag doen, daarom heeft de SP vragen gesteld over deze kwestie.

Fractievoorzitter Brammert Geerling: ”Het kerstverhaal is van origine natuurlijk een christelijk verhaal. Maar waarom zou een niet-christen niet verkleed als engel kunnen rondlopen of  kinderactiviteiten kunnen begeleiden? Zo wordt de boodschap afgegeven dat niet-christenen niet welkom zijn. Het past niet dat de gemeente zo’n evenement ondersteunt als niet iedereen welkom is.”

De SP wil dat de gemeente kritisch in gesprek gaat met de organisatie tijdens de al geplande evaluatie komend jaar. Als deze regels niet veranderen, moet de gemeente wat de SP betreft niet meewerken aan een nieuwe editie in 2018, maar op zoek naar een ander evenement waar wel iedereen welkom is.