SP-motie aangenomen cao

3 december 2018

SP-motie aangenomen cao

De gemeenteraad in Zwolle heeft een motie van de SP aangenomen om te komen tot een goede cao voor de sociale werkvoorziening.
De huidige cao voor de sociale werkvoorziening is er na lang onderhandelen en veel strijd door de vakbonden gekomen. Medewerkers moesten vechten voor hun recht, terwijl zij juist waardering en een goede cao verdienen. Geen onrust en onzekerheid. De huidige cao loopt op 31 december 2018 af en daarom wordt er nu onderhandeld over een nieuwe cao. De SP wil dat de huidige cao wordt verlengd en loonontwikkeling gegarandeerd blijft.

Zwolle is een van de werkgevers in de sociale werkvoorziening en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) onderhandelt onder andere namens Zwolle met de vakbonden over de nieuwe cao. De wethouder gaat nu het standpunt van de gemeenteraad overbrengen aan de VNG.

De VVD, het CDA en de ChristenUnie stemden tegen, maar GroenLinks, PvdA, Swollwacht en D66 steunden onze oproep wel. Daarmee was er een meerderheid in de gemeenteraad. Het is tijd voor rechtvaardigheid! Ook op deze manier laat de SP weer zien dat we succes boeken als we samen in actie komen. Help mee en wordt lid.