SP-onderzoek naar stadsdienstregeling onder studenten

23 september 2019

SP-onderzoek naar stadsdienstregeling onder studenten

Foto: SP Zwolle / SP'ers doen onderzoek naar de nieuwe stadsdienstregeling op 11-6-2019.

De SP staat op dinsdag 24 september bij bushaltes in Stadshagen en bij het Deltion College om met reizigers in gesprek te gaan over de nieuwe stadsdienstregeling en hun te vragen het online onderzoek in te vullen. Klik voor het onderzoek op deze link. De SP wil betere busverbindingen in Stadshagen. Lees verder voor meer over het onderzoek van de SP of als u mee wilt helpen met de actie voor betere busverbindingen.

studenten en Scholieren

SP-actiecoördinator Robert Bos: “Van busreizigers uit Stadshagen horen we dat veel van hen langer moeten reizen. Dat komt doordat de route die de bus rijdt een stuk groter is geworden en omdat de bus nog maar één kant op rijdt in plaats van heen en terug.” In juli deed de SP ook al onderzoek onder busreizigers. Bos: “Dat was in de zomervakantie en 70 mensen vulden het onderzoek in. Deze keer richten we ons vooral op studenten en scholieren, want zij maken ook veel gebruik van de bus.”

Hoge Huis: samen staan we sterk

Op het moment zet de Zwolse SP zich samen met bewoners van het Hoge Huis in Stadshagen in voor terugkeer van de bushalte voor de deur. Harry Broekhuijs, fractievoorzitter van de SP in de Provinciale Staten: “In het Hoge Huis wonen ouderen tot op hoge leeftijd zelfstandig. Vroeger konden ze gemakkelijk de bus pakken naar het winkelcentrum of de binnenstad, maar nu komen veel bewoners de deur niet meer uit. Ouderen in het Hoge Huis en studenten in Stadshagen kampen met hetzelfde probleem: een stadsdienstregeling waarin onvoldoende rekening wordt gehouden met wat busreizigers nodig hebben. Maar samen staan we sterk en kunnen we er iets aan doen.”

Wilt u ook iets doen? Klik op deze link en vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met u op.

Foto: SP Zwolle / Bewoners van het Hoge Huis willen hun bushalte terug en voeren actie met de SP.

Bewoners van het Hoge Huis voeren actie voor hun bushalte.