Een Zwolse Wegwijsbeurs, dankzij de SP!

23 november 2020

Een Zwolse Wegwijsbeurs, dankzij de SP!

Foto: SP Zwolle / SP-gemeenteraadslid Bert Sluijer

Tijdens de begrotingsbehandeling 2021 heeft de SP-fractie voorgesteld om een Zwolse Wegwijsbeurs te organiseren. Op die beurs kunnen mensen op een makkelijk toegankelijke manier informatie krijgen over de hulp die ze kunnen krijgen bij armoede, schulden en laaggeletterdheid. Bijvoorbeeld op het plein voor de Stadkamer, of binnenin de Stadkamer. Het is aangenomen. Een SP-succes!

Voor de kinderen zullen er leuke activiteiten te doen zijn en de ouders kunnen ondertussen informatie krijgen. Alles in een ontspannen open sfeer. En het is voor alle Zwollenaren, dus niet alleen voor hen die het direct raakt.

Want meer dan 11% van de Zwollenaren is een huishouden dat van een minimuminkomen rond moet komen, dus elke Zwollenaar kent wel iemand die voor hulp in aanmerking kan komen. En als we elkaar kunnen helpen, moeten we dat niet laten. Dat heet solidariteit.

Het voorstel is unaniem aangenomen door de gemeenteraad. De Zwolse Wegwijsbeurs zal in het eerste half jaar van 2021 plaats gaan vinden!