SP Zwolle steunt de medewerkers van de Wibra

17 juli 2021

SP Zwolle steunt de medewerkers van de Wibra

Foto: SP Zwolle / Posters in Holtenbroek, Zwolle

Dit weekend kwamen SP’ers in verschillende plaatsen in actie om de medewerkers van de Wibra te steunen. Dat is nodig! Tijdens de lockdown hield de Wibra haar medewerkers in dienst (heel goed!) en ze betaalde hun loon van ons belastinggeld (ook prima, want zo was het bedoeld). Maar toen besloot de Wibra dat haar medewerkers die uren moeten inhalen. Dus de medewerkers moesten gratis werken voor de Wibra op kosten van de belastingbetaler. Maar zo was die regeling níet bedoeld!

Werk jij bij de Wibra? Stuur ons dan een berichtje via deze link!

Sommige werknemers moesten meer dan 100 uren inhalen. Gratis werk voor Wibra! De FNV spande een rechtszaak aan, want dit klopt toch niet? Maar de rechter besliste: dit klopt wél volgens de cao voor de detailhandel. De SP zegt: misschien klopt het volgens de cao, maar het is asociaal. Geen enkel ander bedrijf laat werknemers die uren inhalen.

De werknemers kwamen in opstand en de Wibra bond een beetje in. De helft van het aantal ‘onderuren’ hoeft toch niet te worden ingehaald. Succes! De werknemers van de Wibra houden van hun werk en zijn heel loyaal naar hun bedrijf. Dat is supertof! De SP zegt: Wibra, heb waardering voor de loyaliteit van jullie werknemers en scheld álle 'onderuren' kwijt. De werknemers zijn jullie 0 werkuren schuldig, want jullie hebben niet voor die uren betaald. Dus doe effe normaal!

Daarom waren SP’ers in Zwolle, Kampen, Raalte en Emmen dit weekend op straat om de medewerkers van de Wibra te steunen. Dames en heren van de Wibra, gefeliciteerd met jullie succes! Nu volhouden, want die andere helft moet ook worden kwijtgescholden.

Wij zijn heel benieuwd naar verhalen van medewerkers van de Wibra. Werk jij bij de Wibra? Stuur ons dan een berichtje via deze link!

Foto: SP Zwolle / SP'ers plakken posters