27 januari 2007

Geef De Stad Als Theater een eerlijke kans!

Oproep aan alle Zwollenaren.

Kom naar de protestdemonstratie:
Geef De Stad Als Theater een eerlijke kans!

Op initiatief van de SP in Zwolle wordt maandagavond van 18.00 - 19.00 uur een protestdemonstratie voor het stadhuis aan het Grote Kerkplein gehouden onder het motto 'Geef De Stad Als Theater een eerlijke kans'. Er wordt geprobeerd om zoveel mogelijk andere partijen te betrekken om een gezamenlijk protest te laten klinken.

De Stad Als Theater

Er is grote onrust ontstaan onder de Zwollenaren over het besluit van het college van B&W om het festival De Stad Als Theater geen subsidie meer te verstrekken. De afgelopen weken klommen tientallen brievenschrijvers in de pen en lieten hun onvrede via krant en media horen. Ook de politiek ontving diverse reacties op het besluit. Directe aanleiding voor het organiseren van de protestdemonstratie is het feit dat het college haar zin doordrukt zonder de gemeenteraad hierin te horen. In de raad is afgesproken dat, na de uitkomsten van de behandeling van het bezwaarschrift van DSAT, in de commissie Welzijn de raadsbrief geagendeerd wordt over dit onderwerp. Maar blijkbaar vindt het college de mening van de volksvertegenwoordiging niet belangrijk genoeg om op te wachten. Zonder enig overleg drukken zij het besluit over stopzetting van het festival door. Hoogste tijd om de stem van het volk te laten horen!

Iedereen die De Stad Als Theater een warm hart toedraagt wordt opgeroepen om maandag vanaf 18.00 uur voor het stadhuis mee te doen aan de protestdemonstratie. Neem zoveel mogelijk spullen mee om lawaai te maken. Er zijn diverse sprekers, muziek en tamtam!

Persbericht SP/PBZ: De Stad Als Theater
De Stad Als Theater