ROOD Zwolle: chaos rondom het station verslechterd

15 februari 2008

ROOD Zwolle: chaos rondom het station verslechterd

ROOD, jong in de SP heeft opnieuw onderzoek gedaan naar de stallingscapaciteit rondom het station. In 2005 concludeerde ROOD dat reizigers onmogelijk konden voldoen aan de regel dat fietsen in de rekken geparkeerd moeten worden omdat er veel te weinig fietsenrekken aanwezig waren. De situatie leek niet echt verbeterd. ROOD besloot daarom om opnieuw hetzelfde onderzoek te doen. De chaos rondom het station is in de afgelopen 2,5 jaar alleen maar verslechterd.

ROOD: 'Het aantal benodigde fietsenrekken is de afgelopen 2,5 jaar alleen maar gestegen. Hadden in 2005 756 fietsen geen rek, nu zijn er 842 fietsen rekloos. Reizigers kunnen nog steeds onmogelijk voldoen aan de regel dat fietsen in de rekken geparkeerd moeten worden omdat er veel te weinig fietsenrekken aanwezig zijn. Het wegslepen van fietsen is nog steeds symbolisch beleid omdat fietsen massaal naast de rekken geparkeerd blijven zolang er onvoldoende parkeerplekken zijn. Het is hoog tijd dat de gemeente Zwolle een einde maakt aan deze chaos en tegemoet komt aan de ergenissen van de reizigers.'

Volgende week zal de fractie van de SP een eigen fietsplan presenteren, waarin ook aanbevelingen staan over de chaos bij het station.

Lees hier het rapport “Geef fietsen de ruimte” (pfd)