SP: verspreidt klantenmap zo breed mogelijk

15 april 2008

SP: verspreidt klantenmap zo breed mogelijk

De SP heeft vragen gesteld aan het college over de doelgroepen van de zogenaamde klantenmap. Vorig jaar bracht de afdeling sociale zaken en werkgelegenheid een klantenmap uit om mensen met een WWB-uitkering te informeren over het aanvragen en ontvangen van een uitkering. Ook is er in de klantenmap allerlei informatie te vinden over het aanvragen van voorzieningen. De SP ziet graag dat (een gedeelte van) de klantenmap breder wordt verspreid en ook beschikbaar komt voor mensen met een ander type uitkering. Zij hebben immers ook recht op voorzieningen van de gemeente Zwolle.

SP-fractievoorzitter Siderius: ‘De SP vindt het belangrijk dat er op alle mogelijke manieren wordt gecommuniceerd met de doelgroepen die recht hebben op de voorzieningen van sociale zaken. Hierin kan de klantenmap een belangrijke rol spelen, nu onlangs duidelijk is geworden dat de klantenmap toegankelijk is geschreven. Daarnaast is het van belang dat ook de organisaties in de stad op de hoogte zijn van de klantenmap. Er is gebleken dat deze niet bij allemaal bekend is’.

De SP wil van de wethouder weten welke mogelijkheden hij ziet om de klantenmap ook onder andere doelgroepen te verspreiden dan mensen met een WWB-uitkering. Daarnaast wil de SP weten of het mogelijk is om de klantenmap ook te verspreiden onder de maatschappelijke organisaties in de stad.

Klik hier voor de schriftelijke vragen aan het college