ROOD Zwolle overvalt collegezalen Windesheim

4 juni 2010

ROOD Zwolle overvalt collegezalen Windesheim

ROOD in actie!

Vandaag heeft ROOD, jong in de SP, samen met de stufidieven Mark R, Alexander P, Job C. en Femke H. meerdere collegezalen overvallen op Hogeschool Windesheim. Veel politieke partijen willen de studiefinanciering afschaffen. ROOD, jong in de SP vindt dit belachelijk en wil niet dat het onderwijs alleen toegankelijk wordt voor mensen met een dikke portemonnee.

ROOD in actie!

Door deze actie willen de jongeren studenten bewust maken van het gevaar dat na de verkiezingen de studiefinanciering wordt afgeschaft. Verschillende partijen pleiten voor de invoering van een leenstelsel in plaats van de basisbeurs, waardoor elke student zonder rijke ouders automatisch met een schuld van tienduizenden euro’s zou worden opgescheept. De SP is een van de weinige partijen die pleit voor het behoud van de studiefinanciering.

Zwolse ROOD-woordvoerder en student Else Geenen: “Juist in een studentenstad als Zwolle, waar tienduizenden HBO en MBO-studenten hard werken aan onze toekomst, is het belangrijk hiervoor aandacht te vragen. Studenten moeten weten wat hen boven het hoofd hangt. Het is belachelijk dat de meeste politieke partijen de rekening van de crisis bij de armste bevolkingsgroepen willen leggen. Daar willen we met deze actie tegen protesteren.”

ROOD in actie!

ROOD Zwolle: actie studiefinanciering groot succes!