Kou, tocht en schimmel in Isaac van Hoornbeekstraat nog niet opgelost

28 januari 2013

Kou, tocht en schimmel in Isaac van Hoornbeekstraat nog niet opgelost

De problemen met schimmel, kou en vocht zijn nog steeds niet opgelost. Vorig jaar bleek na een buurtonderzoek van de SP dat de huurhuizen in de Isaac van Hoornbeekstraat schimmeloverlast hadden en dat de woningen nauwelijks warm te krijgen waren. Er waren zelfs kinderen met gezondheidsklachten vanwege de woningen. Woningbouwcorporatie SWZ bood de bewoners naar aanleiding van dit buurtonderzoek centrale verwarming (tegen een huurverhoging) en een collectief plan tegen de schimmel aan. Een jaar na het buurtonderzoek keerde de SP terug naar de Isaac van Hoornbeekstraat. Helaas blijken nog niet alle problemen opgelost.

Fractievoorzitter Tjitske Siderius: β€˜Uit onze inventarisatie blijkt dat veel bewoners – waarvan een groot deel met CV – nog steeds problemen heeft met het verwarmen van het huis. Dit komt met name door de koude vloeren en het vocht in de muren. Ook de schimmel is nog niet overal uitgebannen. Er moet met spoed een oplossing komen voor de kinderen die ziek zijn vanwege de vocht, tocht en schimmelproblematiek. Daar hebben we bij SWZ op aangedrongen.’

Een deel van de bewoners heeft klachten over de afwerking van de centrale verwarming. Zo geeft de thermostaat verkeerde temperaturen aan. Ook de schimmel is nog niet overal opgelost, hoewel mensen enkele maanden geleden de schimmelverwijderaar die beschikbaar is gesteld nog hebben aangebracht.

Bijlage: inventarisatie Isaac van Hoornbeekstraat

Succes SP: steekproef asbest openbaar
SP wil inventarisatie naar asbest in huurwoningen
SP: duidelijkheid over renovatie en parkeerplekken Pieter Steijnstraat