SP op straat voor veiligheid in Holtenbroek

18 maart 2014

SP op straat voor veiligheid in Holtenbroek

SP'ers stonden afgelopen weekend onder leiding van lijsttrekker Tjitske Siderius in winkelcentrum Holtenbroek om aandacht te vragen voor de veiligheidsproblemen in de wijk. De SP was de eerste partij die na een buurtonderzoek openbaar maakte dat er met name in Holtenbroek III grote gevoelens van onveiligheid leefden. Ook in de rest van de wijk is het aantal inbraken schrikbarend gestegen. De SP pleit daarom voor meer agenten op straat in plaats van zinloze en dure symboolmiddelen als preventief fouilleren. Een ander SP-voorstel, een tijdelijke politiepost in de Buxtehudestraat, is al uitgevoerd, maar er kan nog veel meer in de wijk gebeuren om Holtenbroek veilig te houden.

Tijdens de gesprekken op straat bleek ook wat voor brede steun de SP heeft onder inwoners in Holtenbroek. Veel mensen gaven aan teleurgesteld zijn in de harde maatregelen van PvdA en VVD en daarom deze keer voor de SP te kiezen. Veel stemmen uit Holtenbroek kunnen zorgen voor een SP in het stadsbestuur, dus dat is goed nieuws.