SP Zwolle grote winnaar verkiezingen!

20 maart 2014

SP Zwolle grote winnaar verkiezingen!

De Zwolse SP is blij met de uitslag van de gemeentelijke verkiezingen. De partij vergroot haar zetelaantal van drie naar vijf zetels. De nieuwe fractie zal naast de huidige raadsleden Tjitske Siderius en Frank Futselaar bestaan uit nieuwkomers Sandra Drost, Marij Feddema en Brammert Geerling.

Voor de Zwolse SP is deze uitslag het signaal dat de strijd die de afgelopen jaren gevoerd is, zowel binnen als buiten de gemeenteraad, gewaardeerd wordt door de kiezer. Buurtonderzoeken van de partij in Dieze Oost en Holtenbroek III hebben bewezen dat de SP ook vanuit de oppossitie veel kan bereiken voor de Zwollenaar. De nieuwe fractie is een goede mix van ervaring en vernieuwing. Lijsttrekker Tjitske Siderius:'Dit is een mooie club waarmee ik de komende periode keihard aan de slag ga voor de mensen in de stad en voor een 100% sociaal Zwolle.'

De SP zet in op deelname aan het nieuwe stadsbestuur. Belangrijke prioriteiten voor de SP zijn verbetering van de positie van de 2400 kinderen die in Zwolle in armoede moeten opgroeien en het chronische tekort aan sociale huurwoningen in de stad. Siderius: 'De SP blijft zowel in als buiten de raad knokken voor een 100% sociaal Zwolle'.