SP start onderzoek naar veiligheid in de trein tussen Zwolle en Emmen

31 oktober 2020

SP start onderzoek naar veiligheid in de trein tussen Zwolle en Emmen

Foto: SP Zwolle / SP'ers doen onderzoek op station Emmen.

De SP Zwolle en de SP Emmen starten samen een onderzoek naar veiligheid in de trein tussen Zwolle en Emmen. Klik voor het onderzoek op deze link!

In de media verschijnen verhalen over overlast in de trein tussen Zwolle en Emmen. Om de overlast tegen te gaan laat Arriva stewards in de trein in tweetallen werken in plaats van alleen. Maar Arriva neemt geen extra mensen aan, zodat op andere treinen helemaal geen stewards zullen zijn. De provincies Overijssel en Drenthe knijpen een oogje toe, want een echte oplossing kost geld.

Stefan Wemmenhove, actiecoördinator van de SP Emmen: “In de media lezen we een hoop verhalen. Maar wij willen weten wat er écht aan de hand is in de trein? Wat is het probleem en hoe kunnen we het oplossen? De treinreizigers en medewerkers van Arriva weten dat het best. Dus doe mee aan ons onderzoek en vul de vragenlijst in!”

SP’ers in Zwolle plaatsen sandwichborden en verspreiden flyers om treinreizigers te vragen mee te doen aan het online onderzoek. Op station Emmen delen SP’ers flyers uit aan reizigers en ze gaan op 1,5 meter afstand in gesprek om te onderzoeken wat er speelt.

Robert Bos, SP-regiovertegenwoordiger voor Overijssel: “De provincies Overijssel en Drenthe gaan over deze treinverbinding, maar daar lijkt men zich niet zo druk te maken over een echte oplossing voor dit probleem. Onze fracties in de Provinciale Staten van Overijssel en Drenthe zijn er wél druk mee en wij willen hen helpen. Daarvoor moeten we eerst uitvinden wat het probleem is, en daarom dit online onderzoek. Reist u met de trein tussen Zwolle en Emmen, of werkt u op die trein? Doe mee aan ons onderzoek en misschien wint u wel een taart!”

Klik voor het onderzoek op deze link.