SP blijft aandringen op openbaarheid vertrekregeling Wezo

1 december 2010

SP blijft aandringen op openbaarheid vertrekregeling Wezo

Hoewel de meerderheid van de gemeenteraad de vertrekregeling van ex-directeur Kees Blok geheim wil houden, blijft de SP aandringen op openbaarheid. De partij heeft daarvoor opnieuw een beroep gedaan op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB). Ditmaal richting burgemeester Henk Jan Meijer. Daarnaast heeft de partij vragen gesteld over de gang van zaken.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Het is natuurlijk gek dat de vertrekregeling al is beëindigd en dat deze nu pas aan de gemeenteraad wordt aangeboden voor geheimhouding. Ik vraag mij af waarop dat niet bij de start van de vertrekregeling is gebeurd. Het is duidelijk dat het stadsbestuur met deze vertrekregeling in zijn maag zit. Dat mag ook wel, want het gaat om een berg belastinggeld.’

De SP vraagt bovendien wie de vertrekregeling hebben ondertekend en verantwoordelijk zijn voor het vullen van de zakken van deze directeur. Ook wil de SP meer informatie over het functioneren van de directeur en hoeveel hij verdiende bij de Wezo.

Hier vindt u de brief aan Burgemeester Henk Jan Meijer van Zwolle
Hier vindt u de vragen vragen gesteld aan College van Burgemeester en Wethouders

SP verbolgen over weigering debat
Oppositie wil debat over vertrekregeling Wezo